Upplands Väsby startsida
 
 
 
 
 
 
 

Självbetjäning

Vi har samlat våra e-tjänster och blanketter under sju områden. Klicka på det aktuella området för att hitta de e-tjänster och blanketter som finns tillgängliga.

Vi erbjuder dig som är medborgare, företagare eller förening bättre service och ökad tillgänglighet med självbetjäning. Du kan se hur lång tid det tar att hantera ett ärende och du får också en större insyn i hur vi arbetar.  

Kvalitetsgarantier

För att det ska vara tydligt vad vi lovar att leverera inom olika tjänster har kvalitetsgarantier införts. Kvalitetsgarantier är en beskrivning av den kvalitet vi lovar att leva upp till.

E-legitimation

Flera av de elektroniska tjänsterna kräver att du loggar in med en e-legitimation. Den är din elektroniska identitet som bekräftar för systemet att du är du.

Under varje område finns en beskrivning. Våra tjänster är pdf-blanketter eller e-tjänster. Vi bygger ut våra e-tjänster löpande. Om det är något du saknar så hoppas vi att du kontaktar oss!

Personuppgiftslagen (PuL)

Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas dina uppgifter i enlighet med Person-uppgiftslagen (PuL). Dina inlämnade uppgifter är en allmän handling och kan lämnas ut i enlighet med offentlighetsprincipen. Detta gäller inte om ditt ärende är sekretessbelagt enligt sekretesslagen.

Om du saknar fullständigt personnummer och har ett så kallat samordningsnummer ska du inte använda våra e-tjänster som kräver e-legitimation. Detsamma gäller om du har skyddade personuppgifter. Kontakta Väsby Direkt för mer information.

Sidansvarig: Per-Ola Lindahl
Senast uppdaterad 14 oktober 2016

Upplands Väsby kommun • 194 80 Upplands Väsby • Besök: Dragonvägen 86 • Telefon: 08-590 970 00  •  E-post: vasbydirekt@upplandsvasby.se Facebook: facebook.com/upplandsvasbylänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster